Součástí seminářů a pedagogických rozborů jsou diskuse na následující témata: Učitel, učitelská profese, sebereflexe studentů, sebeuvědoměn í a sebepojetí posluchačů vzhledem k nárokům učitelské profese. Osobnost žáka, perspektivy jejího rozvoje, charakteristika žáka.
Metodologie práce studenta na fakultní škole. Hospitace, rozbory, besedy, diskuse.
První asistentská praxe. Technika plánování učitelské přípravy, příprava a plán hodiny.
Projektování na různých úrovních práce učitele. Aplikace výzkumných technik: sociometrie, řízený rozhovor, anamnéza, diagnostické techniky.
Hodnocení žáka. Škola jako sociální skupina s výrazným vzdělávacím programem a pozitivním komunikativním prostředím. Přehled pracovišť, na kterých má být praxe uskutečňována (není smluvně zajištěno) ZŠ a MŠ ANGEL, Praha 12 ZŠ a MŠ Lyčkovo náměstí, Praha 8 ZŠ Ratibořická, Praha 8 MŠ, ZŠ a gymnázium sv.
Augustina, Praha 4 ZŠ nám. Curieových, Praha 1 ZŠ pro žáky se specifickými poruchami chování, Praha 5 Gymnázium Jana Keplera, Praha 6 SOŠ Ohradní, Praha 4 Arcibiskupské gymnázium, Praha 2 VOŠ zdravotnická, Alšovo nábřeží, Praha 1 Křesťanské gymnázium, Praha 10
Pedagogická praxe je zaměřena na postupné poznání výchovně vzdělávací práce učitele v současné škole.
Stěžejní aktivitou studentů je vlastní pozorování vyučovacího procesu v různých základních a středních školách a výchovných a vzdělávacích zařízeních. Další významnou aktivitou jsou pedagogicko-psychologické a didaktické rozbory pozorovaných jevů s významnou oporou o znalosti studentů z pedagogiky, psychologie a zejména didaktiky. Součástí pozorování a rozborů je vedení studentů k sebepojetí a sebereflexi ve vztahu k učitelské profesi. Studenti vedou pečlivé strukturované záznamy svých pozorování v pedagogickém deníku. Záznamy z pozorování a další úlohy, jež se váží k předmětu zakládají do studentského portfolia. Pedagogická praxe je svým obsahem a rozsahem zaměřená na postupné rozvíjení klíčových profesních kompetencí budoucích učitelů, poskytuje dostatečný prostor nejen pro pozorování výuky, přípravu na vlastní individuální pedagogickou praxi ale zároveň i kvalitní reflexi a sebereflexi. Jedná se tak o posilování současných trendů ve vzdělávání a pregraduální přípravě učitelů, jež korespondují s celosvětově se prosazujícím reflektivním modelem učitelského vzdělávání, který klade důraz na systematickou reflexi a sebereflexi pedagogické činnosti jako klíčový faktor růstu jak u studentů učitelství, tak u učitelů v praxi.