V semináři studenti referují o svých výzkumných sondách, které zrealizovali v předmětu pedagogické psychologie (případně zpracují nějaké psychologické téma týkající se školního prostředí z pohledu dětí školního věku na základě prostudované výzkumné literatury z vědeckých časopiseckých statí v databázích Science Direct, JSTOR či EBSCO (jsou dostupné na webu HTF https://htf.cuni.cz/HTF-680.html). V jednotlivých hodinách budou diskutovány jednotlivé výstupy z koncepčního, obsahového a metodologického hlediska, z hlediska jejich využití v učitelské praxi a z hlediska následných pedagogicko-psychologických doporučení.
Seminář z pedagogické psychologie je koncipován jako navazující předmět na předmět Pedagogická psychologie. V tomto navazujícím semináři studenti ústně referují o metodologii, nálezech a interpretacích své výzkumné seminární sondy (případně zpracují seminární práci zaměřenou na určité psychologické téma týkající se školního prostředí, postojů apod. z pohledu dětí školního věku na základě výzkumných vědeckých časopiseckých statí, viz níže).
Z hlediska referovaného obsahu společně diskutují o adekvátnosti použité metodologie, dále analyzují možné příčiny sledovaných pedagogicko-psychologických jevů a navrhují eventuální výchovně vzdělávací postupy vedoucí ke zlepšení sledovaných jevů. Referát předpokládá předchozí hlubší individuální reflexi zpracovaného problému, nové zhodnocení přínosu práce, jejích závěrů a n ásledných pedagogických doporučení.