Kvalitativní metody - druhy kódování verbálních nálezů, úvod do některých metod pro analýzu kvalitativních dat (CA, TA, IPA, DA). Seznámení se základní statistickou terminologií. Statistické vyhodnocení nominálních dat (výpočet Chí kvadrátu pro čtyřpolní tabulku). Základní statistické vyhodnocení ordinálních a intervalových dat (výpočet směrodatné odchylky a statistické metody analýzy rozptylu: korelační analýza, t-test, ANOVA, EFA, hierarchická lineární regresní analýza). Používání softwarů Excel a SPSS (nebo JASP). Čtenářsk é porozumění výzkumným studiím využívajícím komplexnější statistické metody analýzy rozptylu (víceúrovnové modelování apod.).
Výuka tohoto předmětu bude probíhat kombinovaně: první část semestru prostřednictvím samostudia na základě podkladů, které budou studenti postupně nacházet na stránkách MOODLE pod webovou adresou (https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=11557). O vyvěšení nových podkladů se studenti zároveň dozví vždy prostřednictvím mailu.
Druhá část semestru bude probíhat v MS TEAMS. Vyzkoušíme si základní výpočty pomocí Excelu a statistického software JASP, který je zdarma ke stažení (případně půjde o software SPSS na HTF).
Na MOODLE najdou studenti také různé aktuální informace k výuce a k seminární práci.
V prvním týdnu výuky v LS (mezi 15.2. - 20.2.) se studenti zaregistrují do teamu "Metodologický seminář - II". Ve druhém týdnu LS (mezi 22.2 - 26.2.) se uskuteční informační setkání podle rozvrhu tohoto předmětu prostřednictvím MS Teams. Účast na tomto setkání je povinná pro ty, kteří chtějí letos předmět absolvovat.
Metodologický seminář k empirické práci - II. navazuje na metodologický seminář I.
V tomto navazujícím kurzu studenti s využitím kombinace zadaných teoretických a výzkumných (kvalitativních i kvantitativních) studií samostatně analyzují, posuzují a zobecňují nálezy získané z jednotlivých informačních zdrojů. Vzájemně diskutují, společně hledají a navrhují řešení různých potíží či nejasností, které se vynořují během procesu psaní. Díky dovednostem a kompetencím získaným v obou kurzech budou studenti připraveni k porozumění, vyhodnocení a kritickému posouzení odborných textů s výzkumným obsahem. Budou také vybaveni k samostatnému vypracování náročnějších odborných a výzkumných textů společenskovědného charakteru v pedagogické praxi i v rámci dalších vzdělávacích stupňů pregraduálního studia a studia postgraduálního. Podmínkou pro účast v předmětu je absolvování Metodologického semináře k empirické práci I.