Kurz kombinuje práci v semináři s tematickými přednáškami, které zahrnují: 1) Téma náboženství v RVP 2) Koncept náboženské gramotnosti 3) Základní přístupy k tvorbě kurikula se zaměřením na téma náboženství 4) Metodika RWCT a její využití v didaktickém zpracování tématu náboženství 5-12) Příklady didaktického zpracování tématu náboženství
Náboženství a projevy náboženského života v dějinách i v současnosti jsou tématem, které se v RVP objevuje v různých kontextech. Studijní předmět Didaktika náboženství připravuje na koncepční i didaktické zvládnutí tohoto tématu v rámci ŠVP i vlastního vyučování.
Aktivní účast v seminární části předpokládá předchozí základní znalost současných světových religiózních tradic: judaismus, křesťanství, islám, hinduismus, buddhismus. Studenti a studentky identifikují témata související s náboženstvím v RVP a k jejich interpretaci používají koncept náboženské gramotnosti.
Navrhnou ucelené didaktické zpracování zvoleného tématu své prezentace. Osvojí si vybrané metody RWCT, posoudí vhodnost jejich užití s ohledem na konkrétní vzdělávací téma či cíl a účelně je aplikuje v rámci svých prezentací.
Tam, kde je to účelné, použije dostupné ICT. Ocení i kriticky zhodnotí prezentace svých kolegů a kolegyň, argumentuje ve prospěch své prezentace a vyrovná se s kritickými připomínkami a návrhy spolužáků.