Obsah předmětu je vytvářen ve spolupráci s aktuální skupinou studentů. Hlavní náplň kurzu tvoří studentské prezentace a následná diskuse.
Důraz je kladen na porozumění různým žánrům textů z oblasti společenských věd (krátké zprávy, mluvené slovo, akademický článek, kapitola z knihy, rozšířená anotace závěrečné práce), jejich písemné a ústní zpracování, kritické hodnocení a diskusi.
Předmět Angličtina pro pedagogy je koncipován jako jednosemestrální. Je zaměřen na osvojení rozšířených jazykových kompetencí, odpovídajících úrovni „upper intermediate“ (B1+ podle mezinárodní stupnice CEFR), s důrazem na praktické, kreativní a exaktní užívání cizího jazyka v akademickém prostředí.
Jde zejména o rozvíjení a prohlubování schopnosti samostatně pracovat s akademickým textem, efektivně porozumět psanému i mluvenému projevu, formulovat vlastní kratší akademický text. Studenti jsou vedeni k přípravě ústních prezentací výsledků vlastního výzkumu v oblasti společenských věd, vyhledávání a překládání relevantní odborné literatury, vypracování rozšířené anotace kvalifikační práce a její obhajobě.