Jednotlivá témata a texty:
Úvodní hodina. Carlos Castaneda na spojnici mezi vědou a spiritualitou, "new age" a novými náboženskými hnutími. Dobový kontext, Castaneda jako případová studie vzniku současného (neo)šamanismu a ilustrace spirituality seminářů. Formální detaily absolvování semináře a další administrativní informace. Hermeneutika textu jako základní metoda humanitních věd (krátké shrnutí).
Dílo I. - Učení dona Juana, Oddělená skutečnost. Psychotropní látky a rostliny, peyotl, durman, houby. Vidění, zastavit svět, energetické vejce, síla. Spojenci. Poznání, bojovník, člověk poznání. Don Juan, La Catalina. Učení dona Juana 26-35, 70-77, 105-110; Oddělená skutečnost 35-41.
Dílo II. - Cesta do Ixtlanu. Zastavit svět. Smrt je rádce. Vymazat osobní historii. Ztratit sebedůležitost. Bezchybnost bojovníka. Don Genaro. Cesta do Ixtlanu 20-26, 38-41, 79-82, 206-211.
Dílo III. - Příběhy síly, Dar orla, Vnitřní oheň. Orel, síla, temné moře vědomí. Energetické vejce, emanace orla, bod spojení, žhnoucí jas vědomí. Tonal a nagual, pravá a levá strana. Vzpomínky na levou stranu. Nagualova družina. Příběhy síly 108-115, 241-253. Dar orla 144-148. Vnitřní oheň 35-46, 48-49, 92-97.
Dílo IV. - Síla ticha, Umění snít, Aktivní tvář nekonečna. Snění a stopařství, rekapitulace. Duch. Vůle a záměr. Nagualové Elías a Julian, posloupnost nagualů. Síla ticha 7-14, 23-32, 40-43. Aktivní tvář nekonečna 121-123, 148-153, 161-163.
Život I. - raný život, léta největší popularity. "Čarodějky" a kroužek následovníků. Pravda lži 18-25, Bytí ve snění 43-57, Přechod čarodějů 70-81.
Život II. - pozdní život, kritika, kontroverze, Castanedův kroužek jako nové náboženské hnutí. Castanedova smrt, osudy čarodějek a učedníků po jeho smrti. Čarodějova učednice 307-342.
Indiánská témata v Castanedových textech - severoamerická inspirace, mezoamerická inspirace. Yaquiové a Huicholové. Toltékové. Halucinogeny v indiánských kulturách, smrt, pojetí bojovníka.
Castaneda a alternativní spiritualita I. - na průsečíku vlivu západu (západní esoterní tradice) i východu (buddhismus, taoismus aj.). Castanedovo místo v psychedelické revoluci (primární texty nejsou zadány, hodina proběhne přednáškovou formou).
Castaneda a alternativní spiritualita II. - návaznost na základní témata alternativní spirituality (energie, holismus, spirituálně pojaté vědomí a posmrtný osud). Primární texty nejsou zadány, hodina proběhne přednáškovou formou.
Castaneda a elitní kultura druhé poloviny 20. stol., filosofie, antropologie, sociologie vědění, etnometodologie (primární texty nejsou zadány, hodina proběhne přednáškovou formou).
Spirituální praxe castanedovců - stopařství, snění a tensegrita. Rekapitulace. Cleargreen, internetová fóra (primární texty nejsou zadány, hodina proběhne přednáškovou formou).
Castanedovi pokračovatelé a napodobitelé - Castanedovi žáci i vykradači, hlasatelé "toltécké" myšlenky. Victor Sanchez. Miguel Ruiz a Paulo Coelho (primární texty nejsou zadány, hodina proběhne přednáškovou formou).
Seminář se zabývá osobností, životem, dílem a působením Carlose Castanedy. Jeho cílem je představit
Castanedu jako charismatického náboženského vůdce, autora duchovní literatury a důležitou součást postmoderní náboženské scény. Účelem semináře v žádném případě není Castanedu kritizovat a studovat ho z pozitivistické perspektivy jako "podvodníka" nebo "falešného antropologa", vyhneme se však i nekriticky nadšené perspektivě vlastní nábožensky laděným interpretacím. V semináři bude samozřejmě prostor pro sebereflexi studentových názorů na Castanedu, ty však budou součástí širší fenomenologické a antropologické perspektivy, která reflektuje vlastní předsudky, ať pozitivní, nebo negativní, především proto, aby je dokázala účinně
"uzávorkovat". Student by si tak ze semináře měl odnést nejen lepší porozumění Castanedově osobnosti i jeho vlivu na new age, nýbrž také schopnost pracovat s textem, porozumět mu, interpretovat jej a zasadit do kontextu.
Tyto schopnosti pak přesahují bezprostřední kontext Castanedova díla – student bude po absolvování semináře lépe chápat vlivy alternativní spirituality ve vědě i populární kultuře, zejména v indiánském kontextu, a dokáže je rozeznat, popsat, pochopit je a odlišit od vědy sensu stricto.