* Příklady pedagogických, sociálních a zdravotních zařízení, v nichž je možné realizovat individuální odbornou praxi: Městské centrum sociálních služeb a prevence - Loď Hermes, Praha 7. Elpida, Praha 4.
Naděje - Dům pokojného stáří, Praha 10. Domov pro seniory, Praha 8.
PALATA, Praha 5. Fond ohrožených dětí, Klokánek, Praha 4, Praha 8.
Nízkoprahový klub Jahoda, Džagoda, Černý Most. Armáda Spásy, Praha 7.
Centrum Paraple, Praha 10. Dětský domov Dolní Počernice, Klánovice.
Dětské krizové centrum v Zápolí, Praha 4. Psychiatrická nemocnice Bohnice, Praha 8, ZŠ se vzdělávacím programem Začít spolu, ZŠ Montessori, ZŠ Waldorfská, ZŠ pro zrakově, sluchově postižené, ZŠ zaměřené na inkluzi žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, Diagnostický ústav (Lublaňská), Středisko výchovné péče (Klíčov) aj.
Dále jde např. o sociálně pedagogické aktivity: realizace školních preventivních programů, letní tábory, letní školy apod. Studenti musí uzavřít ve třech provedeních smlouvy s pracovišti, informace naleznou na webu katedry učitelství.
Tyto smlouvy jsou povinné, bez jejich uzavření není možný nástup na individuální odborné praxe.
Cílem Individuální odborné praxe je prohloubení odborných znalostí, dovedností a kompetencí na základě vlastní sociální či sociálně pedagogické činnosti, kterou studenti vykonají v institucích poskytujících služby, které se vztahují k jejich studijnímu zaměření. Povinná hodinová dotace Individuální odborné praxe je 154 hodin. Studenti si volí zařízení pro její plnění podle vlastního výběru. Mohou ji realizovat jednorázově nebo průběžně od prvního ročníku studia. Studenti si vedou záznamy o jejím průběhu a její plnění probíhá pod individuální supervizí.
I v době koronavirové krize studenti praxi postupně individuálně plní.