Rahnerova teologie dětství, obrat k dítěti a přesah dítěte v teologii CČSH a v pedagogice. Vznik „teologie“ dětí a mládeže, teologická a duchovní kompetence dítěte a mládežníka. Úvod do hermeneutiky dětských výroků a do empirického výzkumu dětské spirituality a spirituality mládežníka.
Praktické ukázky z empirického výzkumu - společná analýza. Rozhovor s dítětem - metoda teologizování a filozofování (společné a rozdílné prvky).
Společná četba dětské křesťanské literatury s dítětem. Kresba dítěte s transcendentními obsahy a rozhovor.
Příklady dobré praxe práce s mládeží a rozvíjení teologické kompetence. Metoda teologizování - praktický nácvik ve skupině.
Kurz rozšiřuje povinný kurz s názvem Katechetika a homiletika CČSH. Cílem kurzu je představit mladé a aktuální podobory náboženské pedagogiky, které vznikly v úzké spolupráci s empirickým výzkumem. Student se seznámí s metodou výzkumu, s analytickými strategiemi i s možnostmi rozvíjení teologické kompetence dítěte a mládežníka.
Součástí je též praktický nácvik metody teologizování a filozofování s dětmi a s mládeží. Kurz je veden v souladu s katechetickými přístupy v CČSH.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V případě distanční výuky bude kurz vyučován v online prostředí MS Teams (studenti budou vyzváni na první schůzku odkazem) přes e-mail. Podklady ke kurzu jsou součástí kurzů vytvořených na e-learningové platformě v Moodlu. Podmínky uzavření předmětu se nemění. Student bude prezentovat svou práci před ostatními studenty v rámci webináře.