Charles Explorer logo
🇬🇧

Introduction to Religous Pegagogy and Inclusive Education

Class at Hussite Theological Faculty |
L0435

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Náboženská pedagogika a její místo v rámci praktické teologie i pedagogiky. Výuka náboženství a náboženských témat na školách, křesťanství v dialogu s jinými náboženstvími a světonázory.

Pomůcky pro výuku náboženství (učebnice, knížky, hry, filmy, youtube). Náboženská pedagogika a teologie dětí.

Výuka náboženství CČSH, školní osnovy CČSH a ekumenická výuka. Inkluzivní vzdělávání jako mezináboženské vzdělávání a přínos metod kritického myšlení RWCT.

Složitá témata církevní historie i současnosti: pronásledování křesťanů, konflikty mezi křesťany, holocaust, křesťanský a islámský extremismus, postmoderní náboženský synkretismus. Úvod do didaktiky symbolů (praktické ukázky didaktiky Raihnera Oberthüra a „Božího kufru“ od Angely Kunze-Beiküfner) i možnosti převedení metod podle potřeb učitele („Islámský kufr“, „Židovský kufr“, „Kufr mezináboženského dialogu“).

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Kurz představuje obor náboženská pedagogika, který má u nás specifické postavení oproti jiným státům Evropy.

Zabývá se možnostmi teologických témat jako učiva v nepovinném předmětu „náboženská výchova“ i v rámci ostatních vzdělávacích oblastí českého kurikula. Cílem kurzu je, aby budoucí faráři/učitelé byli schopni reagovat na konkrétní nabídku/poptávku školy a uměli výuku připravit na míru účastníkům i konkrétním tématům. Budou ukázány některé metody i modelové lekce, které mají nadnáboženský přesah. Záměrem je také otevřít složitá témata pronásledování křesťanů, konflikty mezi křesťany, holocaust, téma křesťanského a islámského extremismu a postmoderního náboženského synkretismu.

V případě přechodu na distanční výuku bude předmět vyučován formou přímé online výuky pomocí nástroje MS Teams v čase určeném rozvrhem fakulty. Odkaz obdržíte na svůj e-mail.