Vybrané poznatky z neurověd důležité pro komunikaci a ovlivňování chování druhých lidí.
· Pokroky v zobrazovacích technologiích
· Princip minimalizace ohrožení a maximalizace bezpečí
· Jak mozek zpracovává signály
· Zpětná vazba v komunikaci a lidský mozek
· Primární sociální potřeby /David Rock/
Základní informace o komunikaci
· JoHaRi window
· Vztahová a obsahová složka komunikace
· Symetrie a asymetrie v komunikaci
· Formulace zpětné vazby
· Postup vedení lidí
· Situační kontext pro vedení a pro řízení
· Sebeotevření a empatický výrok
Rozvoj komunikačních dovedností pro vedení primárně preventivních aktivit se žáky.
· Nácvik partnerské komunikace
· Nácvik podávání zpětné vazby
· Nácvik symetrie ve vztahové rovině komunikace.
· Nácvik řešení konfliktů – vedení.
· Nácvik základních asertivních technik
Studenti rozvíjí schopnost své sebereflexe
· Studenti si vedou sebereflektivní deník
· Studenti zažijí bezpečný prostor pro společné sdílení, reflexe a konzultace svých pedagogických zkušeností.
· Seznámení se a prožití sebezkušenostních aktivit.
Cíle předmětu:
1. Rozvoj praktických komunikačních dovedností pro vedení lidí.
2. Studenti si vyzkouší reflektovat své chování v různých typech komunikačních situací.
3. Studenti zreflektují svůj přístup ke komunikaci a načrtnou si své cesty ke zlepšení.
4. Prožití sebezkušenostních aktivit a seznámení se s jejich metodami.
5. Rozvoj sebereflexe studentů