Charles Explorer logo
🇬🇧

Pedagogical Internship I

Class at Hussite Theological Faculty |
LPED08

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Součástí seminářů a pedagogických rozborů jsou diskuse na následující témata: o Učitel, učitelská profese, sebereflexe studentů, sebeuvědomění a sebepojetí posluchačů vzhledem k nárokům učitelské profese. o Osobnost žáka, perspektivy jejího rozvoje, charakteristika žáka. o Metodologie práce studenta na fakultní škole o hospitace, rozbory, besedy, diskuse, o první asistentská praxe. o Technika plánování učitelské přípravy, příprava a plán hodiny. o Projektování na různých úrovních práce učitele. o Aplikace výzkumných technik : o sociometrie, řízený rozhovor, anamnéza, diagnostické techniky. o Hodnocení žáka. o Škola jako sociální skupina s výrazným vzdělávacím programem a pozitivním komunikativním prostředím.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Pedagogická praxe je zaměřena na komplexní poznání výchovně vzdělávací práce ve škole.

Stěžejní aktivitou studentů je vlastní pozorování vyučovacího procesu v různých školách a výchovných zařízeních. Další významnou aktivitou jsou pedagogicko-psychologické a didaktické rozbory pozorovaných jevů ve skupině studentů pod vedením VŠ pedagoga či fakultního učitele s významnou oporou o znalosti studentů z pedagogiky, psychologie a či obecné didaktiky. Součástí pozorování a rozborů je vedení studentů k sebepojetí a sebereflexi ve vztahu k učitelské profesi. Studenti vedou pečlivé zápisy svých pozorování v pedagogickém deníku. Záznamy z pozorování a další úlohy, jež se váží k předmětu zakládají do studentského portfolia.