Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika II.

Předmět na Husitská teologická fakulta |
LPED17

Sylabus

1. Metody vyučování. 1.1.

Klasifikace vyučovacích metod. 1.2. Aktivizující metody vyučování. 1.3.

Metody využívající moderní technické prostředky. 2. Organizační formy vzdělávání. 2.1. Třídně hodinový systém. 2.2.

Frontální vyučování, jeho přednosti a meze. 2.3. Individualizované vyučování. 2.4.

Diferenciace v procesu vyučování. 2.5. Skupinové, kooperativní a projektové vyučování. 2.6.

Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 3. Alternativní didaktické koncepce. 3.1. Alternativní školy. 3.2.

Soudobě tendence v pedagogických inovacích. 4. Hodnocení výsledků vzdělávání. 4.1. Smysl a funkce hodnocení. 4.2.

Druhy hodnocení. 4.3. Formy ověřování vědomostí a hodnocení. 4.5 Klasifikace a slovní hodnocení. 5. Příprava učitele na vyučování. 5.1.

Didaktická analýza učiva. 5.2. Časově tematické plány. 5.3. Obsah (písemné) přípravy na vyučování.

Anotace

Předmět navazuje na kurz Obecná didaktika I. v bakalářském studiu a jeho cíle jsou tedy identické.

Zatímco však kurz Obecná didaktika I. dává studentům obecné základy této disciplíny a má tedy převážně teoretický charakter, témata tohoto kurzu již umožňují větší praktickou aplikaci.

Svým referátem a závěrečným testem studenti prokáží, že jsou schopni uvědomit si smysl svého pedagogického jednání v širších souvislostech, kvalifikovaně organizovat vyučovací proces, analyzovat a hodnotit pedagogickou činnost vlastní i cizí, identifikovat nové problémy a nacházet jejich řešení.

Pro vstup do tohoto kurzu je třeba absolvovat kurz Obecné didaktiky I.