1. Metody vyučování. 1.1.
Klasifikace vyučovacích metod. 1.2. Aktivizující metody vyučování. 1.3.
Metody využívající moderní technické prostředky. 2. Organizační formy vzdělávání. 2.1. Třídně hodinový systém. 2.2.
Frontální vyučování, jeho přednosti a meze. 2.3. Individualizované vyučování. 2.4.
Diferenciace v procesu vyučování. 2.5. Skupinové, kooperativní a projektové vyučování. 2.6.
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 3. Alternativní didaktické koncepce. 3.1. Alternativní školy. 3.2.
Soudobě tendence v pedagogických inovacích. 4. Hodnocení výsledků vzdělávání. 4.1. Smysl a funkce hodnocení. 4.2.
Druhy hodnocení. 4.3. Formy ověřování vědomostí a hodnocení. 4.5 Klasifikace a slovní hodnocení. 5. Příprava učitele na vyučování. 5.1.
Didaktická analýza učiva. 5.2. Časově tematické plány. 5.3. Obsah (písemné) přípravy na vyučování.
Předmět navazuje na kurz Obecná didaktika I. v bakalářském studiu a jeho cíle jsou tedy identické.
Zatímco však kurz Obecná didaktika I. dává studentům obecné základy této disciplíny a má tedy převážně teoretický charakter, témata tohoto kurzu již umožňují větší praktickou aplikaci.
Svým referátem a závěrečným testem studenti prokáží, že jsou schopni uvědomit si smysl svého pedagogického jednání v širších souvislostech, kvalifikovaně organizovat vyučovací proces, analyzovat a hodnotit pedagogickou činnost vlastní i cizí, identifikovat nové problémy a nacházet jejich řešení.
Pro vstup do tohoto kurzu je třeba absolvovat kurz Obecné didaktiky I.