Charles Explorer logo
🇬🇧

Introduction to Social Medicine II

Class at Hussite Theological Faculty |
LPED44

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

19.2. 2021 Normalita ve vztahu ke zdraví. Kauzalita.

Etiologie a patogeneze. Populační přístup k péči o zdraví.

Sociálně lékařské aspekty nemoci. Teorie a formy prevence. Zdravotní stav obyvatelstva.

Sociální aspekty nemoci. Behaviorální epidemiologie. 5.3. 2021 Vliv sociálních faktorů na vývoj jedince.

Vzorce chování a postojů - sociální role. Mužská a ženská identita.

Funkce rodiny. Děti ohrožené prostředím.

Demografie dětství. Handicap, nesoběstačnost, nezabezpečenost. 19.3. 2021 Funkční potenciál jedince.

Komprehensivní rehabilitace. Biologická, psychologická a sociální dimenze handicapu. 2.4. 2021 Faktory ovlivňující zdravotní stav.

Genetická predisposice, úroveň zdravotní péče, životní styl, životní prostředí. Význam stavu výživy.

Výživová anamnéza, somatická charakteristika. 16.4. 2021 Malnutrice - rizika. Poruchy příjmu potravy. Obezita.

Komplikace nadváhy. Anorexie.

Bulimie. Predisponující faktory - prevence, léčba.

Sociální faktory - dopad. 30.4. 2021 Rutinní statistika zdravotního stavu obyvatelstva. Demografická statistika - demografická dynamika.

Standardizovaná úmrtnost mužů a žen. Novorozenecká úmrtnost.

Vývoj ukazatelů potratovosti. Mezinárodní srovnání.

Populační vývoj. Možnosti ovládání endogenních poruch zdraví. 14.5. 2021 Diskusní část, opakování a shrnutí podstatných témat předmětu

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Sociální práci nelze oddělit od znalostí základních životních podmínek klienta v celé šíři biopsychosociální, proto je cílem předmětu studentovi: umožnit základní orientaci v celostní problematice vzájemné závislosti zdraví a společnosti; vysvětlit podstatu informační, poznatkové a metodické základny sloužící k popisu a zhodnocení zdravotní situace jedince s prioritou sociálních faktorů; vysvětlit terminologii a využití demografických ukazatelů; utřídit základní znalosti z epidemiologie a hygieny; seznámit studenta s determinanty ovlivňujícími zdravotní stav jedince; objasnit v základu práci s klientem se zřetelem na všechna jeho specifika (pohlaví, věk, zdravotní stav, zátěž, nesoběstačnost, sociální status); naučit základům dispenzární péče (anamnéza, prevence, prognóza) a z toho vyplývající péče.

V případě přechodu na distanční výuku bude předmět Propedeutika sociálního lékařství II. vyučován formou přímé online výuky pomocí nástroje MS Teams v čase určeném rozvrhem fakulty. Předmět bude zakončen referátem a ústní zkouškou.