Hospitace v hodinách fakultního učitele
Případné hospitace v hodinách druhého praktikanta
Vlastní výuka studenta
Analýza vlastních výstupů a hospitovaných hodin s fakultním učitelem a dalším praktikantem
Reflexe výuky dalšího praktikanta
Práce s profesním portfoliem
Součástí seminářů a pedagogických rozborů jsou diskuse na následující témata: o Učitel, učitelská profese, sebereflexe studentů, sebeuvědomění a sebepojetí posluchačů vzhledem k nárokům učitelské profese. o Osobnost žáka, perspektivy jejího rozvoje, charakteristika žáka. o Hospitace, rozbory, besedy, diskuse, vlastní výuka studenta o Technika plánování učitelské přípravy, příprava a plán hodiny. o Projektování na různých úrovních práce učitele. o Hodnocení žáka. o Škola jako sociální skupina s výrazným vzdělávacím programem a pozitivním komunikativním prostředím.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
* Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093.
* logolink: https://opvvv.msmt.cz/media/msmt/uploads/OP_VVV/Pravidla_pro_publicitu/logolinky/Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz.jpg
Pedagogická praxe je zaměřena na individuální aktivitu - komplexní poznání výchovně vzdělávací práce ve
škole.Tato praxe je realizována ve spolupráci s fakultními školami a jejich učiteli.
Stěžejní aktivitou studentů je vlastní pozorování vyučovacího procesu a vlastní výuka na vybrané škole. Další významnou aktivitou jsou pedagogicko-psychologické a didaktické rozbory pozorovaných jevů s významnou oporou o znalosti z pedagogiky, psychologie a zejména didaktiky. Součástí pozorování a rozborů je vedení studentů k sebepojetí, sebereflexi a systematickému sebehodnocení ve vztahu k učitelské profesi. Studenti vedou pečlivé zápisy svých pozorování v pedagogickém deníku. Záznamy z pozorování a další úlohy, jež se váží k předmětu zakládají do pedagogického deníku či studentského pedagogického portfolia.
Kurz podporuje kultivaci osobitého pojetí výuky, které je teoreticky podložené a argumentované (student dovede srozumitelně vysvětlit a zdůvodnit své pojetí práce - proč věci dělá určitým způsobem, jaké si klade cíle, z jakých teoretických zdrojů a zkušeností vlastních i kolegů vychází apod.).