Charles Explorer logo
🇬🇧

Humanitarian Aid and Development Co-operation

Class at Hussite Theological Faculty |
LPSY77

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

* Témata :

- Historie pomoci - rozvojové spolupráce a humanitární pomoci

- lidský rozvoj a jeho různé dimenze

- humanitární pomoc: solidarita s postiženými zeměmi a oblastmi

- rozvojová spolupráce: rozvojová spolupráce reprezentující veškeré aktivity, které se snaží reagovat na dlouhodobé problémy chudých zemí; důvody, způsoby a formy realizace

- globalizace: vnímání vývojových procesů probíhajících v určitých historických etapách, geografické vnímání globalizace

- ekonomický rozvoj a globalizace: soubor procesů vedoucích k propojování výrobců a spotřeby v celosvětovém měřítku se sociálními a politickými dopady: internacionalizace světového hospodářství - národní státy, nadnárodní společnosti, globální trh a spotřeba

- globalizace a kulturní změny: procesy podporující stejnorodost a rozdílnost kulturního prostředí, snižování kulturní rozmanitosti na Zemi, šíření tzv. globální kultury a jeho důsledky

- lokální kulturní prostředí v procesu globalizace: posilování místních zájmů, komunit a identit (protikladný proces tzv. globalizace vůči globalizace

- nerovnoměrný vývoj světa: hospodářské, etnické, náboženské, ideologické, politické a kulturní konflikty, hlavní světová ohniska napětí, terorismus

- chudoba a bohatství: rozdílné aspekty a kritéria hodnocení

- Globální rozvojové vzdělání

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Uvádí posluchače do problematiky humanitární pomoci a globálního rozvojového vzdělávání. Poskytuje terminologickou výbavu umožňující orientaci v dané oblasti. V rámci seminářů budou propojeny teoretické znalosti s praktickými cvičeními.

Cíle: Informovat o životech lidí v rozvojových a v rozvinutých zemích; porozumět ekonomickým, sociálním, politickým dopadům; uvědomit si rozdíly v ekonomické a sociální situaci lidí v různých místech světa; naučit se respektovat odlišné názory a předcházení vzniku předsudků (rasových, náboženských, xenofobních apod.); porozumět systémovému myšlení a hledání souvislostí globálních problémů světa; rozvíjet kritického myšlení, schopnosti argumentace a diskuse.

V případě distanční výuky bude předmět vyučován formou e-learningové výuky a formou MS Teams. Student obdrží e-mailem prostřednictvím SISu (v 1. týdnu výuky LS) bližší informace. Předmět bude zakončen písemnou zkouškou ve zkouškovém období (konkrétní upřesnění bude sděleno v průběhu LS).