Předmět je členěn do tří tematických sekcí. První vede k zamyšlení nad rolí technologií ve výuce, neboť syndrom zaměnění prostředku za cíl je pro ICT mimořádně typický. Druhá sekce je věnována obecně použitelným dovednostem "věcí na počítači", třetí pak představuje přímo pro školu vyvíjené nástroje. Elektronické materiály, konkrétní rozložení témat a zadání seminárních prací viz LMS GoogleClassroom https://classroom.google.com/c/NTM5NjY1OTc0NDZa digitální technologie a jejich vliv na žáka prezentační software&dovednosti lineární a nelineární prezentace, screen-free teaching
LearningManagementSystem aneb Moodle není jediný - toto téma je realizováno online formou jako praktická výuka distanční vzdělávání jako fenomén technické a kompetenční předpoklady pro úspěšnou distanční výuku motivace po drátě - specifika distanční výuky v afektivní oblasti práce s interaktivní tabulí - na hraně retro stylu aktivizační technologické prvky - inspiromat aplikací, zejména mobilních bioinformatika aneb biologie skrz klávesnici
GIS for dummies instrumentace školního pokusu black-box sestavy mobile-first
DIY přístup remote labs
školní pokus v době koronavirové - metodika školního pokusu v distanční výuce práce s multimédii video zvuk vektory rastry rozšířená realita self-regulated learning a jeho technologická podpora
Výuka v LS 2020/2021 bude zahájena dne 16.2.2021.
V případě vynucené online/distanční výuky probíhá výuka v rozvrhovaném čase v prostředí GoogleClassroom. Nebude-li možná fyzická účast na prvním setkání v semestru, proběhne toto formou online meetingu k němuž obdrží zapsaní studenti emailem pozvánku. Aktuality a veškeré informace jsou poskytovány v uvedeném kurzu [https://classroom.google.com/c/MjY0NjM2MzQxNjMz?cjc=4kbnqe7]
Předmět je věnován roli informačních technologií ve školní výuce. Zab ývá se teoretickými aspekty technologií ve výuce a hledá smysluplné formy jejich zařazení do výuky přírodovědných předmětů, zejména biologie.
Cílem předmětu je rozvinout digitální gramotnost účastníků tak, aby získali kompetence pro distanční výuku, která bude vhodným doplňkem pro prezenční formy, naznačit cesty k rozvoji těchto dovedností a kompetencí u žáků formou konkrétních úloh a problémů včetně instrumentace laboratorních úloh; neopomíjí ale ani zamyšlení nad specifiky digitálních technologií z pohledu kognitivního, afektivního a psychomotorického vývoje jedince.