Charles Explorer logo
🇨🇿

Informatika ve školní praxi

Předmět na Přírodovědecká fakulta |
MB180C23A

Sylabus

Předmět je členěn do tří tematických sekcí. První vede k zamyšlení nad rolí technologií ve výuce, druhá sekce je věnována obecně použitelným dovednostem práce s ICT, třetí pak představuje přímo pro školu vyvíjené nástroje.

Aktuality, studijní materiály, konkrétní rozložení témat a zadání seminárních prací viz LMS GoogleClassroom.

V průběhu výuky jsou, vzhledem k povaze témat, opakovaně používány anglicky psané odborné podklady – cookbooks a internetové zdroje, specializovaný software ap.

Pro reálný nácvik a zvládnutí distanční výuky a jejího technologického aspektu je jedno setkání vedeno distanční formou prostřednictvím LMS (zpravidla téma "LearningManagementSystem aneb Moodle není jediný").

Sekce A digitální technologie a jejich vliv na žáka prezentační software&dovednosti lineární a nelineární prezentace, screen-free teaching

Autorský zákon 121/2000 Sb.

Sekce B práce s multimédii video zvuk vektory rastry 3D tisk rozšířená realita bioinformatika aneb biologie skrz klávesnici

GIS for dummies

Sekce C

LearningManagementSystem aneb Moodle není jediný distanční vzdělávání jako fenomén technické a kompetenční předpoklady pro úspěšnou distanční výuku motivace po drátě - specifika distanční výuky v afektivní oblasti práce s interaktivní tabulí - na hraně retro stylu aktivizační technologické prvky - inspiromat aplikací, zejména mobilních instrumentace školního pokusu black-box sestavy mobile-first

DIY přístup remote labs self-regulated learning a jeho technologická podpora

Anotace

Předmět je věnován roli informačních technologií ve školní výuce. Zabývá se teoretickými aspekty technologií ve výuce a hledá smysluplné formy jejich zařazení do výuky přírodovědných předmětů, zejména biologie. Cílem předmětu je rozvinout digitální gramotnost účastníků tak, aby získali kompetence pro distanční výuku, která bude vhodným doplňkem pro prezenční formy, naznačit cesty k rozvoji těchto dovedností a kompetencí u žáků formou konkrétních úloh a problémů včetně instrumentace laboratorních úloh; neopomíjí ale ani zamyšlení nad specifiky digitálních technologií z pohledu kognitivního, afektivního a psychomotorického vývoje jedince.

Podle časových možností vyučujícího je otevírána také anglicky vyučovaná paralelka.