Obecná témata: 1. Zásady přípravy pokusů a pozorování ve školních podmínkách. Základní vybavení a bezpečnost práce s živými organismy a laboratorní technikou. 2. Didaktická hodnota pozorování a pokusu, význam pro motivaci žáků, využití modelových pokusů a pozorování pro vysvětlení obecnějších zákonitostí. 3. Zdokonalení práce s mikroskopickou optikou, využití pokročilých zobrazovacích technik (záznam a přenos obrazu z mikroskopu, pozorování v temném poli, LED-fluorescenční mikroskopie) 3. Legislativa související s využitím biologických objektů (organismů) ve výuce. 4. Možnosti realizace praktické výuky v distanční výuce (synchronní a asynchronní výuka) Konkrétní náměty (pořadí úloh se každý semestr mění podle časových možností vyučujících):-Didaktická hra - popiš si svůj nový druh živočicha - J. Mourek
- Vitální barvení hrotnatek - J. Mourek
- Pozorování nezmarů a pokusy s nimi - J. Mourek (pozorování autofluorescence zoochlorel v tělní stěně nezmara zeleného pomocí LED-fluorescenčního mikroskopu)
- Trichomy rostlin - M. Srba (pozorování autofluorescence rostlinných buněk pomocí LED-fluorescenčního mikroskopu)
- Rodozměna rostlin ve školní výuce - Petr Novotný
- Ektoparazité (nejen) člověka - J. Votýpka
- Praktické úlohy ve výuce paleontologických témat - T. Jedličková
- Pitva a spermatogeneze žížaly - J. Mourek
- Ekomorfologie lebek obratlovců - J. Mourek
- Mikrovyučování studentů (2 záverečná cvičení) - J. Mourek