1. Seznámení s teroriemi učení, aktuáln ími trendy ve výuce (nejen) přírodovědných předěmtů dle koncepce kurikulárních dokumentů.
2. Přehled výukových metod a organizačních forem s ohledem na jejich aktivizační potenciál pro žákovo učení.
3. Konkrétní praktické ukázky výukovyých metod a forem, při nichž jsou aktivní sami účastnícu kurzu.
4. Konkrétní praktické ukázky výukovyých metod a forem připravené účastníky kurzu.
5. Reflexe a evaluace výukových metod a organizačních forem.
6. Reflexe a evaluace kurzu.
Teaching methods and organizational forms are an effective tool for teachers to teach their lessons; in addition, if they use methods and forms that entertain and stimulate pupils to work, pupils work in the classroom not only efficiently but also with taste. In this course, students will learn to think about methods and forms, design them appropriately and apply them in their future biology lessons; all in accordance with current trends and requirements of curricular documents.
At the same time, the participants will try the methods and forms themselves - both from the pupil's and teacher's position.