Okruhy:
Hodnocení žáků, jeho funkce, typy, současné trendy
Formy hodnocení; požadavky na hodnocení
Vyhodnocován í práce žáků pomocí kritérií;
Chyby a objektivita hodnocení
Didaktické testy - vlastnosti, význam, klasifikace testu
Didaktické testy - typy položek
Didaktické testy - cutscore, klasifikační schéma
Didaktické testy - položková analýza
Didaktické testy - CTT a IRT teoretický rámec
Plošné ověřování výsledků výuky - uzlové body studia, maturitní zkouška, postavení biologie
Výzkum TIMSS a PISA, specifika úloh, problémy českých žáků
V průběhu výuky jsou opakovaně používány anglicky psané odborné podklady – články, ukázky konceptuálních rámců, testových otázek ap. Pro analýzu testových položek je používána anglickojazyčná aplikace ShinyItemAnalysis.
U vybraných témat budou naznačeny cesty k rozvoji těchto dovedností a kompetencí u budoucích učitelů (i jejich žáků) formou zaměření se na specifika distanční komunikace. Pozornost bude věnována rozdílným přístupům k hodnocení žáků a výsledkům jejich práce při využívání distanční a prezenční výuky. Upozorněno bude také na úskalí ale i výhody distančního způsobu hodnocení a na možnosti jejich administrace (online testy a hodnocení).
Předmět je zaměřen na problematiku didaktických testů. Věnuje pozornost porozumění jejich teoretickým východiskům (klasická teorie testů a Item Response Theory), možnostem jejich validace a interpretace. Důraz je kladen na rozvoj schopnosti samostatné tvorby školních testů a jejich vyhodnocování.
Otázky spojené s rolí testů ve vzdělávání jsou dále diskutovány v národním a mezinárodním kontextu a etablovanými mezinárodních výzkumy přírodovědné gramotnosti.