Hospita ční i výstupová souvislá pedagogická praxe v aprobačních předmětech studenta na střední škole u jednoho či více fakultních učitelů. Student vyučuje po dobu 4 týdnů v několika třídách chemii, své přípravy rozebírá před i po jednotlivých hodinách se svým FU. Zárověň se inspiruje během hospitací činnostmi FU a své poznatky a dojmy aplikuje do své výuky.
Požadavky: 4 hodin náslechů + 12 výstupových vyučovacích hodin, z toho aspoň 2 hodiny laboratorních prací v chemii.
Veškeré potřebné formuláře, požadavky a doklady pro získání nároku na zápočet za pedagogickou praxi z chemie jsou obsaženy ve skriptu Příprava, organizace a realizace pedagogických praxí, které si lze na KUDCH zapůjčit.
Kromě vlastní pedagogické praxe na konkrétní škole absolvují studenti před a po praxi setkání s garantem praxí za chemii. Setkání před praxemi slouží ke shrnutí formálních požadavků a diskusi nad možnostmi pedagogické praxe (metody a formy výuky). Setkání po praxích sestává z hromadné a individuální reflexe (poznatky, dojmy, tipy a námitky). Reflexe pedagogické praxe je důležitou součástí zapsaného předmětu, neboť poskytuje zpětnou vazbu pro vlastní budoucí pedagogické působení.
The course is designed for students of chemistry teaching in combination with another subject. After completing the inspecting teaching practice, students again encounter real teaching environment within the course, but this course provides their own teaching activities.
Observing the lessons and final teaching practice takes place at secondary school with one or more faculty teachers.
Requirements: 5-6 lessons of observation + 12 lessons lead as a apprenticer teacher (2 lessons of which are laboratory practice).