Stěžejní část předmětu se odehrává na fakultní škole, kde student učitelství chemie vyučuje chemii pod vedením fakultního učitele.
Praxe zahrnuje hospitační i výstupovou pedagogickou praxi v aprobačních předmětech studenta na střední škole u jednoho či více fakultních učitelů. Délka praxe je 4 týdny (teoreticky 2x2 týdny pro každý předmět), student využívá a hodnotí své dříve nabyté dovednosti, zkušenosti a aktivity a porovnává různé styly práce fakultních učitelů.
Požadavky: 4 hodiny náslechů + 19 výstupových vyučovacích hodin, z toho aspoň 4 hodiny laboratorních prací v chemii.
Po absolvování pedagogické praxe se konají dvě setkání studentů a vyučující pedagogických praxí, kde společně reflektují absolvovanou praxi. Jednotliví studenti se pak dále individuálně setkají s vedoucí praxí, kdy společně nad přípravami a zpětnými vazbami fakultního učitele diskutují aspekty proběhlé pedagogické praxe.
Veškeré potřebné formuláře, požadavky a doklady pro získání nároku na zápočet za pedagogickou praxi z chemie jsou obsaženy ve skriptu Příprava, organizace a realizace pedagogických praxí, které si lze na KUDCH zapůjčit.
Studenti mohou absolvovat jednu část praxe v místě bydliště (mimo Prahu). Veškeré informace k pedagogickým praxím jsou na https://www.natur.cuni.cz/fakulta/studium/bc-nmgr/pedagogicke-praxe/uvodni-informace .
The course is designed for students of chemistry teaching in combination with another subject. The second pedagogical practice is based on students‘ own pedagogical activities, the secondary schoole differs from the first pedagogical practice. The practice can be performed at students‘ hometown, outside Prague.
During the one month, students first complete several classroom observations, including the classes in which they will teach, and analyze pedagogical and didactic aspects together with the faculty teacher. Afterwards students lead the chemistry lessons at chosen classes. The regular reflection carried out is intended to help teaching students to acquire pedagogical competences and to support students in their creativity in developing their lesson plan. Pedagogical practice enables students of teaching to try out various strategies and methods of teaching in a real team and with professional guidance and professional feedback. This practical experience is irreplaceable in normal university education.