Charles Explorer logo
🇬🇧

School practice I

Class at Faculty of Science |
MC280C18

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Předmět sestává z informačního a diskusního setkání před návštěvou fakultní školy, vlastní pedagogickou praxí na fakultní škole a nakonec setkání po absolvování praxe.

Souvislá pedagogická praxe v aprobačních předmětech studenta na střední škole u jednoho či více fakultních učitelů zahrnuje hospitace i vlastní pedagogické výstupy studenta. Student vyučuje po danou dobu v několika třídách chemii, své přípravy rozebírá před i po jednotlivých hodinách se svým fakultním učitelem. Zároveň se inspiruje během hospitací činnostmi fakultního učitele a své poznatky a dojmy aplikuje do své vlastní výuky.

Veškeré potřebné formuláře, požadavky a doklady pro získání nároku na zápočet za pedagogickou praxi z chemie jsou dostupné na stránkách studijního oddělení, v sekci Pedagogické praxe. Nadto, na úvodní hodině bude studentům znovu sděleno a ukázáno, kde tyto materiály lze sehnat.

Kromě vlastní pedagogické praxe na konkrétní škole absolvují studenti před a po praxi několik setkání s garantem praxí za chemii. Setkání před praxemi slouží ke shrnutí formálních požadavků a diskusi nad možnostmi pedagogické praxe (zvláště metody a formy výuky). Setkání po praxích sestává z hromadné a individuální reflexe (poznatky, dojmy, tipy a námitky). Reflexe pedagogické praxe je důležitou součástí zapsaného předmětu, neboť poskytuje zpětnou vazbu pro vlastní budoucí pedagogické působení.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je určen studentům učitelství chemie v kombinaci s dalším oborem (maior i minor). Po absolvování náslechových pedagogických praxí se studenti se v rámci předmětu opět setkávají s reálnou pedagogickou praxí, tentokráte však provádějí také (a především) vlastní pedagogickou činnost.

Studenti během dvou týdnů absolvují nejprve několik náslechových hodin, počítaje třídy, ve kterých budou poté vyučovat, a společně s fakultním učitelem rozebírají pedagogické a didaktické aspekty. Po aklimatizaci v dané škole student učitelství provádí vlastní pedagogickou činnost v dohodnutých třídách. Praxe může probíhat u jednoho či více fakultních učitelů (dáno úvazkem fakultního učitele), kteří vedou studenta při praxích tím, že s ním před výukou diskutují přípravu, pomáhají při nejasnostech, dávají zpětnou vazbu k připravené hodině, každou výuku studenta sledují a provádějí s ním poté rozbor hodiny. Prováděná pravidelná reflexe má za cíl pomoci studentům učitelství při osvojování si pedagogických kompetencí a podpořit studenty v kreativitě při tvorbě plánu vyučovací hodiny.