Charles Explorer logo
🇬🇧

School practice II

Class at Faculty of Science |
MC280C19

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Předmět sestává z vlastní pedagogické praxe na fakultní škole a několika setkáních na fekultě (domluva na administrativě a výběru školy, průběžná a závěrečná společná reflexe; každodenní práce učitele)

Pedagogická praxe studenta na střední škole zahrnuje hospitaci, případný tandem s fakultním učitelem, i vlastní pedagogické výstupy studenta. Student vyučuje chemii v jedné třídě alespoň 10 hodin, ostatní hodiny jsou LC, případně hodiny v další třídě., své přípravy rozebírá před i po jednotlivých hodinách se svým fakultním učitelem. Zároveň se inspiruje během hospitací činnostmi fakultního učitele a své poznatky a dojmy aplikuje do své vlastní výuky.

Veškeré potřebné formuláře, požadavky a doklady pro získání nároku na zápočet za pedagogickou praxi z chemie jsou dostupné na stránkách studijního oddělení, v sekci Pedagogické praxe a také ve třídě na Google Classroom.

Kromě vlastní pedagogické praxe na konkrétní škole absolvují studenti po praxi několik setkání s garantem praxí za chemii. Setkání po praxích sestává z několika hromadných a individuální reflexe (poznatky, dojmy, tipy a námitky). Reflexe pedagogické praxe je důležitou součástí zapsaného předmětu, neboť poskytuje zpětnou vazbu pro vlastní budoucí pedagogické působení.

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Předmět je určen studentům učitelství chemie v kombinaci s dalším oborem. V rámci druhé pedagogické praxe provádějí studenti učitelství vlastní pedagogickou činnost, na jiné škole než v rámci první pedagogické praxe.

Studenti během několika týdnů navštěvují školu, kde systematicky vedou jednu třídu, aby ji lépe poznali a mohli lépe reagovat na potřeby žáků. Během delší praxe s jednou třídou zvládnou studenti učitelství minimálně jedno téma od úvodních hodin až po závěrečné hodnocení a evaluaci. Fakultní/provázející učitel poskytuje studentu na praxi neustálou zpětnou vazbu, rozebírají společně přípravu na hodiny i reflexi každí hodiny. Pravidelná reflexe má za cíl pomoci studentům při osvojování si pedagogických kompetencí a podpořit studenty v kreativitě při tvorbě plánu vyučovací hodiny. Druhá pedagogická praxe přináší studentům možnost zúročit zkušenosti z první pedagogické praxe, zahrnout do dalších pedagogických výstupů všechny dosud absolvované náslechy, reflexe s fakultními učiteli, garantem praxí i kolegy z ročníku. Pedagogické praxe umožňují studentům učitelství odzkoušet si různé formy a metody výuky v reálném kolektivu a s odborným vedením a odbornou zpětnou vazbou. Tyto praktické zkušenosti jsou nenahraditelné běžnou vysokoškolskou výukou.