1. Úvod, požadavky; Základní pedagogické dokumenty pro výuku chemie; sestavení tématického plánu pro výuku obecné chemie 2. Historie výuky chemie v ČR2. 3.
Materiální didaktické prostředky - učebnice chemie 4. Výběr a uspořádání učiva obecné chemie 5.
Nemateriální didaktické prostředky - kognitivní cíle 6. Didaktická transformace tématu chemických výpočtů 7.
Nemateriální didaktické prostředky - metody a formy výuky obecné chemie 8. Badatelsky orientovaná výuka 9.
Učební úlohy - tvorba a použití ve výuce obecné chemie; Metody hodnocení a klasifikace ve výuce obecné chemie 10. Hospitace a rozbory, zvané přednášky/workshopy
Předmět je určen pro studenty prvního ročníku navazujícího studia učitelství chemie ve dvouoboru i jednooboru. Cílem předmětu je seznámit studenty s různými způsoby přístupu k výuce obecné chemie, získat didaktické dovednosti při řízeném procesu osvojování učiva chemie. Výuka předmětu je realizována jako tříhodinový blok přednášky a cvičení, kdy se plynule prolínají teoretické části s praktickými a studenti mají prostor pro vlastní aktivity, diskuzi, reflexi. Svou náplní, kdy studenti několikrát připravují menší či vět ší ukázku vyučovací hodiny na zvolené téma, je předmět důležitou průpravou pro pedagogické praxe v dalším semestru.
(Přednáška a cvičení probíhá prezenčně, v případě nemožnosti navštěvovat fakultu či znemožnění prezenční výuky bude kurz probíhat během on-line setkání, které bude domluveno s vyučujícími.)