1. Co koncept udržitelného rozvoje představuje, a jak se postupně vyvíjel.
2. Jaká jsou d ůležitá aktuální témata z hlediska výuky (např. historické souvislosti ovlivňování přírody člověkem a promítání do současnosti, způsoby měření udržitelnosti (sociální, environmentální a ekonomické indikátory a jejich vztah), vztah vzdělanosti a prosazování myšlenek udržitelného rozvoje).
3. Jak se koncept odráží ve formálním vzdělávání . v kurikulárních dokumentech - rámcových vzdělávacích programech - kompetencích, cílech a očekávaných výstupech.
4. Jak je koncept udržitelného rozvoje pojímán v rámci neformálního vzdělávání.
5. Jak může být vzdělávání pro udržitelný rozvoj hodnoceno na národní a lokální úrovni.
6. Jakými vhodnými didaktickými metodami k výuce dané problematiky přistoupit.
Udržitelný rozvoj je problematika, která prolíná kompetencemi, cíli i vzdělávacím obsahem rámcových vzdělávacích programů všech stupňů vzdělávání - od vzdělávání preprimárního, po vyšší sekundární vzdělávání a to jak v úrovni vzdělávání všeobecného, tak odborného. Specificky se však v pregraduální přípravě učitelů z didaktického hlediska věnuje tomuto konceptu spíše okrajová pozornost.
Kurz Didaktické přístupy ke vzdělávání k udržitelnému rozvoji má ukázat, jakým způsobem lze didakticky přistupovat k výuce této problematiky v přírodovědných předmětech a jak udržitelného rozvoje využít pro pochopení významných sociálně-ekonomicko-environmentálních vazeb. V rámci cvičení budou studenti na praktických příkladech aplikovat různé didaktické přístupy k výuce udržitelného rozvoje ve vztahu k předmětům, které studují a budou je potencionálně vyučovat.