1. Co koncept udržitelného rozvoje představuje, a jak se postupně vyvíjel.
2. Jaká jsou důležitá aktuální témata z hlediska výuky (např. historické souvislosti ovlivňování přírody člověkem a promítání do současnosti, způsoby měření udržitelnosti (sociální, environmentální a ekonomické indikátory a jejich vztah), vztah vzdělanosti a prosazování myšlenek udržitelného rozvoje).
3. Jak se koncept odráží ve formálním vzdělávání . v kurikulárních dokumentech - rámcových vzdělávacích programech - kompetencích, cílech a očekávaných výstupech.
4. Jak je koncept udržitelného rozvoje pojímán v rámci neformálního vzdělávání.
5. Jak může být vzdělávání pro udržitelný rozvoj hodnoceno na národní a lokální úrovni.
6. Jakými vhodnými didaktickými metodami k výuce dané problematiky přistoupit.
Sustainable development is a concept that mirrors in the competences, objectives and educational content of framework education programs at all levels of education - from pre-primary to upper secondary education, both in general and vocational education. However, in the undergraduate training of teachers is given rather marginal attention to this concept.
The course aims to show how to use appropriate didactic approaches in teaching this concept in science and how to use sustainable development to understand important socio-economic-environmental links of the pupils.