V úvodních hodinách se studenti seznámí se stávajícími možnostmi mimoškolního vzdělávání nadaných žáků v chemii. V další části kurzu budou studenti vedeni k vypracování úlohy vhodné do korespondenčního semináře, která prochází recenzí formou ?peer-review". Úloha musí být nápaditě zpracována, důraz je kladen jak na didaktickou, tak na odbornou stránku, přičemž se předpokládá čerpání potřebných informací z odborné literatury.
Podmínky získání zápočtu: Vypracování úlohy zařazené do korespondenčního semináře a opravení došlého řešení, provedení alespoň dvou recenzí úloh ostatních autorů. Literatura <http://ksicht.natur.cuni.cz/> učebnice základních kurzů chemie pro vysoké školy a odborné články
Během semináře se studenti seznámí s mimoškolní zájmovou činností v podobě Korespondenčního semináře inspirovaného chemickou tematikou (KSICHT) a obdobných aktivit pro žáky středních škol.
Předmět je určen pro studenty, kteří se chtějí naučit rozvíjet schopnosti nadaných středoškolských žáků projevujících zájem o chemii. Formou semináře a diskuzí se studenti seznámí se způsoby a uskalími vzdělávání nadaných žák ů. Dále se studenti aktivně zapojí do organizace korespondenčního semináře včetně vytvoření úlohy a opravení došlého řešení.
Koncepce semináře vyžaduje tvůrčí přístup studentů k tvorbě úloh a dostatečné didaktické a odborné znalosti. Seminář je určen především studentům učitelství v magisterském stupni studia.
Literatura http://ksicht.natur.cuni.cz učebnice základních kurzů chemie pro vysoké školy a odborné články
Kurz probíhá prezenčně, v případě nemožnosti navštěvovat fakultu či znemožnění prezenční výuky bude kurz probíhat v on-line prostředí Microsoft Teams (tým 12ouauc).