Historie a současnost výuky chemie v ČR a v zahraničí
Základní pedagogické dokumenty pro výuku chemie
Výuka obecné chemie na středních školách
Učivo obecné chemie v učebnicích chemie
Výběr a uspořádání učiva obecné chemie
Rozdílné úrovně osvojení učiva obecné chemie na střední škole
Metody a formy výuky obecné chemie
Prostředky pro výuku obecné chemie
Použití didaktické techniky ve výuce obecné chemie
Učební úlohy - tvorba a použití ve výuce obecné chemie
Metody hodnocení a klasifikace ve výuce obecné chemie
Teorie a praxe výuky obecné chemie - hodnocení pedagogické praxe
Výuka předmětu je realizována jako tříhodinový blok přednášky a cvičení. Každé téma je v rámci přednášky obecně charakterizováno a pak konkretizováno s využitím tabulek, grafů, schémat a ukázek prakticky používaných materiálů - vzdělávacích standardů a programů, učebních osnov a učebních plánů chemie, našich i zahraničních učebnic, různých materiálů a pomůcek pro výuku obecné chemie.
V rámci cvičení pak mají studenti možnost s danými materiály a pomůckami pracovat a řešit zadané úkoly, které odrážely potřeby skutečné pedagogické praxe. Své závěry, názory a připravené výstupy prezentují a obhajují v diskusi před ostatními kolegy.