Celý předmět je zaměřen na praktickou práci s biologickým materiálem, ať už rostlinného, živočišného, či jiného původu. Zároveň jsou tvořeny levné, ale funkční modely biologických dějů, které je problém pozorovat přímo. V závislosti na sezónní dostupnosti materiálu jsou realizovány úlohy následujících typů:
Lidské smysly – zejména vnímání barev, optické klamy, camera obscura, vnímání teploty apod.;
Pohyby rostlin,
Svalové dysbalance;
Pokusy z fyziologie rostlin;
Pitva švába nebo krevety;
Pozorování cerkárií a hemocytů plže.
Pokusy s využitím čidel Vernier, která jsou napojená na počítač, v reálném čase dochází k měření, zaznamenávání a vizualizaci do tabulky či grafu. Jde o přirozené propojení biologického pokusu a možností počítačového zpracování.
Pozorování cerkárií motolic.
Mikrovyučování studentů.
Jedno setkání může být realizováno distanční formou i při jinak prezenční výuce s cílem zprostředkovat studentům praktickou zkušenost se specifickými didaktickými aspekty školního pokusu a pozorování v podmínkách distanční výuky (online simulace, mikroskopování apod.).
This course has only Czech version.