1. Bezpečnost práce ve školní chemické laboratoři a technika práce ve školní chemické laboratoři; legislativa
2. Vybavení školní laboratoře, náplň práce správce školní laboratoře
3. Chemický pokus jako součást poznávacích postupů a metod ve výuce chemie
4. Chemické experimenty do učitelského portfolia: obecná a anorganická chemie (vlastnosti a reakce prvků a jejich sloučenin; demonstrace základních chemických principů)
Experiment patří ke stěžejním částem výuky přírodních věd. Jestliže nemá být výuka chemie pouze teoretická, je potřeba vědomě a efektivně zařazovat do výuky různé formy a provedení chemického experimentu: od virtuálního demonstračního po laboratorní žákovský experiment.
Učitel zařazuje do výuky experimenty, které zná a umí, proto je důležité, aby měl osobní zkušenost při provádění experimentu a jeho zadání. Výuka předmětu je realizována jako laboratorní cvičení, kdy studenti v rámci zadaných úkolů prokazují schopnost provádět samostatně vybrané chemické experimenty vhodné pro školní praxi.