Mikrovyučování má za cíl připravit studenty na souvislou pedagogickou praxi. Studenti sami připravují dílčí výukové aktivity pod vedením fakultního pedagoga, které realizují společně s provázejícím učitelem ve třídě, případně třídu modelují spolužáci studenta DPS. Po nácviku dané aktivity studenti i s vyučujícím diskutují a reflektují její provedení: přípravu, stanovené cíle, adekvátnost použité metody, komunikaci studenta apod. Mikrovyučování I je zaměřeno především na výuku geologie v prostorách školy, školní laboratoře apod.
Studenti během příprav a provedení mikrovyučování:- vytvářejí přípravu na mikrovýuku (aktivitu)- volí vhodné výukové postupy s využitím široké škály materiálních i nemateriálních didaktických prostředků- sestavují učební úlohy a vhodně je zařazují, včetně návrhů na jejich hodnocení s důrazem na formativní hodnocení- reflektují realizovanou mikrovýuku a hledají řešení k odstranění případných nedostatků
Mikrovyučování I probíhá druhý semestr studia a má za cíl připravit studenty na souvislou pedagogickou praxi. Studenti sami připravují dílčí výukové aktivity pod vedením fakultního pedagoga, které realizují společně s provázejícím učitelem ve třídě, případně třídu modelují spolužáci studenta DPS.
Po nácviku dané aktivity studenti i s vyučujícím diskutují a reflektují její provedení: přípravu, stanovené cíle, adekvátnost použité metody, komunikaci studenta apod. Mikrovyučování I je zaměřeno především na výuku geologie v prostorách školy, školní laboratoře apod.