Obsah:
1. Žáci si procvičí typické činnosti učitele spojené s fází projektování, realizace a hodnocení zeměpisné výuky.
2. Žáci dokáží provést výběr učiva pomocí učivových generalizací a klíčových pojmů
3. Žáci aplikují relevantní metody a formy výuky v kontextu stanovených cílů výuky (samostatné příklady aplikace)
4. Žáci dovedou vyvinout a aplikovat kriteriální hodnocení, klasifikaci, sebehodnocení a slovní hodnocení vzhledem ke stanoveným cílům. Podmínky pro zápis: Účast možná pouze po absolvování zkoušek z pedagogiky a psychologie Podmínky pro splnění studijních povinností:Vyparacování zápočtových úkolů, aktivní účast na semináříchStručný program:Účastníci semináře se v rámci kurzu systematicky rozvíjejí v dovednostech a znalostech předaných v rámci výuky didaktiky geografie, a to jak v oblasti plánování, tak i realizace a reflexe výuky. Mimo jiné budou seznámeni s různými technikami oborového čtení, strategiemi rozvoje geografického myšlení či kritérii kvality vzdělávacích materiálů. Značný praktický přesah pak má aktivita Lesson study - skupinová příprava, realizace a reflexe výuky.
Kurz je navržen tak, aby prohluboval postoje k učitelské profesi stejně jako ujasnění si osobního pojetí výuky zeměpisu. Kurz je součástí bloku pedagogických praxí, kterým předchází.
Zejména jsou procvičovány dovednosti spojené s plánováním výuky geografie (tematický plán, tzv. příprava na hodinu), dále pak dovednost podporovat a motivovat žáky k učení se zeměpisu, používat vhodné metody a formy výuky a dovednost na základě předem stanovených kritérií hodnotit vlastní činnost (sebereflexe) a činnost žáků.