Geodiverzita - definice, pojetí termínu, pohled na problematiku. Kde začíná geodiverzita?
Hydrodiverzita.
Geofaktory.
Geodiverzita, hydrodiverzita a živá příroda, ekofenomény.
Člověk a geodiverzita. Sekundární geodiverzita.
Ochrana geodiverzity.
Pojem geodiverzity ve školní praxi. Geodiverzita a biodiverzita. Didaktické aspekty geodiverzity.
Geodiverzita na území hl. m. Prahy - vycházka se samostatnou prací studentů.
Kompetence učitele přírodovědných oborů včetně praktických ukázek zp ůsobů jejich rozvoje.
Způsoby hodnocení přírodovědného vzdělávání ve výuce - metody, s akcentem na formativní hodnocení včetně ukázek. Specifika hodnocení zohledňující geodiverzitu.
Předmět je určen studentům učitelství geologie i dalších přírodovědných předmětů. Jeho posláním je přiblížit problematiku geologického vzdělávání prostřednictvím poznávání geodiverzity ve vazbě na živou přírodu, člověka a jeho životní prostředí. Geodiverzita je v oblasti výuky geologie na ZŠ a SŠ novým pojmem, proto je věnována pozornost obsahu tohoto pojmu, jeho vymezení a vztahu k dalším pojmům. Velká část předmětu je věnována didaktickému využití geodiverzity, jejíž povaha vyvolává specifický pohled na některé součásti pedagogického procesu, jako je například hodnocení výkonu žáků a studentů. Geodiverzita je také prezentována jako východisko pro rozvoj kritického myšlení.
Výuka probíhá prezenční formou, v mimořádných případech lze použít formu online v prostředí Google Meet.
Předmět byl inovován v rámci projektu Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK, registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093