Charles Explorer logo
🇨🇿

Současné trendy v didaktice chemie

Předmět na Přírodovědecká fakulta |
MPGS0108

Sylabus

Sylabus předmětu:

•          Didaktika chemie jako studijní a vědecký obor

•          Teorie výuky chemie jako obor vědecké přípravy (1972-1994)

•          Vzdělávání v chemii a Didaktika chemie jako obor doktorského studia (2003-2022)

•          Didaktika chemie jako vědecký obor – struktura oboru a úrovně chemického vzdělávání

•          Témata řešená  v oboru Didaktika chemie u nás a v zahraničí (2000-2022)   

•          Zdroje informací pro zpracování tématu doktorské práce

•          Podpora v rámci oborově didaktického výzkumu – granty a projekty

•          Spoluprácev rámci oborově didaktického výzkumu  – semináře, konference aj. 

Anotace

Předmět z oblasti didaktiky chemie seznamuje studenty se současnými trendy výzkumných zaměření v tomto oboru. Obsah předmětu je zaměřen na vývoj trendů didaktiky chemie, na výsledky oborově didaktického výzkumu a jejich aplikace v pedagogické praxi na všech úrovních školských systémů.

Zvláštní pozornost je věnována komparaci pojetí a struktury oblastí výzkumu v didaktice chemie u nás a v zahraničí, a to jak v sousedních zemích, tak v zemích s bohatou oborově didaktickou tradicí. Zaměřuje se také na otázky koncepční a metodologické v oblasti oborově didaktického výzkumu ve vztahu k oborovému poznání a jeho didaktické transformaci, na studium kognitivních procesů žáků a učitelových didaktických znalostí obsahu.

Důraz je kladen i na zdroje informací, podporu a spolupráci v rámci oborově didaktického výzkumu, které jsou nezbytné pro úspěšné zpracování tématu doktorské práce.