Psychologie učení a vyučování – učení a osvojování vědomostí a dovedností, učební preference, školní úspěšnost žáků (bio-psycho-sociální determinanty, individuální rozdíly v učení, problematika žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, problematika inkluze), učitel a řízení školní třídy.
Psychologie výchovy – rodina a způsob výchovy v rodině, zájmy a činnosti ve volném čase, působení vrstevnických a zájmových skupin.
Sociální skupiny - struktura a dynamika skupin, vztahy ve skupině, školní třída jako malá sociální skupina, sociální klima ve školní třídě a ve škole, komunikace ve škole.
Rizikové chování a jeho projevy ve škole - možnosti intervence (drogy, šikana, gambling, druhy prevence a preventivní programy).
Psychologie pro školu (úkoly výchovných poradců, školních psychologů a psychologů v pedagogicko - psychologických poradnách, možnosti a význam spolupráce rodiny a školy při výchově a vzdělávání).
Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka a školní třídy.
Vybraná problematika pedagogické a sociální psychologie pro praxi výchovy a vzdělávání zaměřená zejména na možnosti podpory rozvoje žáka v podmínkách školní praxe, psychologická specifika vzdělávání dospívajících a dospělých.