Charles Explorer logo
🇬🇧

Pedagogy II

Class at Faculty of Science |
MUS21

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - systém péče o tyto žáky v oblasti školství  a jeho současné změny (od

1.9.2016).

2) Pedagogická diagnostika, metody pedagogické diagnostiky.

3) Specifické poruchy učení - diagnostika, způsoby nápravy, práce ve výuce

4) Specifické poruchy chování – diagnostika, výchovná doporučení, práce ve výuce:  syndrom ADHD, ADD.

5) Poruchy autistického spektra, narušená komunikační schopnost a vady řeči: dagnostika, výchovná doporučení, práce ve výuce.

6) Tělesné, zrakové a sluchové postižení, kombinované vady: diagnostika, výchovná doporučení, pomůcky.

7) Mimořádně nadaný žák – diagnostika, výchovná doporučení, práce ve výuce

8) Žák s odlišným mateřským jazykem, vzdělávání žáků - cizinců, práce ve výuce

9) Pedagogická intervence v oblasti rizikového chování dětí a mládeže – primární, sekundární a terciární prevence. Minimální preventivní program. Poruchy chování u dětí a mládeže.

10) Pedagogická analýza sociálních vztahů ve třídě. Agresivita a šikana u dětí a mládeže, diagnostika, úloha pedagoga při práci se šikanou.

11) Děti ohrožené prostředím – syndrom CAN, diagnostika, preventivní a výchovná opatření, role učitele. Systém pomáhajících institucí, problematika sociální opory, sociálně právní ochrana dítěte.

12) Aktuální otázky pedagogické diagnostiky a intervence.

Annotation

The course is structured for the topics concerning behavioural problems in the schoool and educational environment, learning dissabilities nad educational approach to them, social education issues (teaching as a supportive aktivity) and educational diagnosis.