Charles Explorer logo
🇨🇿

Člověk a jeho svět v mezipředmětových souvislostech

Předmět na Přírodovědecká fakulta |
MZ340U14

Sylabus

V akademickém roce 2021/2022 bude výuka v prvních týdnech semestru probíhat distančně (z důvodu zahraniční stáže vyučujícího). Zhruba od začátku března bude pak pokračovat prezenční formou. O podrobnostech budou studenti informováni e-mailem.  

Sylabus:

Teoretické zarámování výuky předmětů vzdělávacího oboru ČLOVĚK A JEHO SVĚT o    Obecné vzdělávací cíle a jejich návaznost na cíle zeměpisu (dějepisu, přírodopisu) na II. stupni o    ČLOVĚK A JEHO SVĚT v kurikulárních a školních dokumentech o    Vlastivěda, přírodověda, prvouka a jejich výukové materiály o    Vzdělávací cíle dle nejběžnějších metodik (revidované Bloomovy taxonomie včetně afektivních a psychomotorických cílů a podle metodiky DOK) o    Aplikace výše identifikovaných cílů při plánovaní výuky dle švýcarské metodiky Golay a kol. (2006) o    Aktuální pojetí školní vlastivědy u nás a ve světě   o    Vlastivěda a kulturní a historická geografie  

Praktické aspekty výuky předmětů vzdělávacího oboru ČLOVĚK A JEHO SVĚT o    Obsahová analýza učiva předmětů vzdělávacího oboru ČLOVĚK A JEHO SVĚT o    Strategie plánování výuky (od časově tematického plánu po konkrétní přípravy hodin) o    Současné otázky oborových didaktik zeměpisu a dějepisu při výuce vlastivědy o    Integrace předmětů vzdělávacího oboru ČLOVĚK A JEHO SVĚT, mezipředmětové vztahy   o    Pedagogický konstruktivismus ve výuce předmětů vzdělávacího oboru ČLOVĚK A JEHO SVĚT o    Terénní, badatelská a projektová výuka o    Mapové dovednosti žáků ve výuce vzdělávacího oboru ČLOVĚK A JEHO SVĚT o    Specifické poruchy učení a jejich limity ve výuce o    Elektronická zařízení jako pomocníci ve výuce  o    Příklady aplikace různých forem a metod výuky

Náslechová praxe, párová výuka, příprava a realizace projektového dne

Anotace

Cílem předmětu je připravit studenty na aktivní zvládnutí výuky předmětů vzdělávacího oboru ČLOVĚK A JEHO SVĚT, respektive pochopení jeho teoretických, obsahových i metodických specifik. Jejich znalost je výhodou pro kontinuální navázání výuky zeměpisu na druhém stupni ZŠ, popř. na střední škole.