Charakterizace prostředí strategických her z pohledu umělé inteligence
Monte Carlo Tree Search a jeho modifikace
Prohledávací algoritmy pracující s durativnost herních akcí - Alpha-beta Considering Durations, Monte Carlo Tree Search considering Durations
Prostor herních skriptů a jejich exploitibilita; Portfolio Greedy Search, Nested Greedy Search
Využití evolučních algoritmů pro pruning herních stromů
Výkonné implementace prohledávacích algoritmů
Prostředí strategických počítačových her jsou z hlediska umělé inteligence často složítá a dají se charakterizovat jako částečně pozorovatelná, nedeterministická, simulovaná v reálné času a obecně velmi rozsáhlá co do velikosti herních stromů. V rámci přednášky se zaměříme na problémy implementací tradičních prohledávacích algoritmů v těchto počítačových hrách, představíme prostor skriptů jako alternativu k prostoru akcí, algoritmy pracující s durativností herních akcí a rodinu algoritmů Monte-carlo Tree Search a možnosti využití evolučních algoritmů pro pruning herních stromů.