Charles Explorer logo
🇨🇿

Procedurální generování obsahu počítačových her

Předmět na Matematicko-fyzikální fakulta |
NAIL123

Sylabus

Taxonomie a metafory PCG algoritmů

Jednotlivé rodiny PCG algoritmů dle jejich teoretického základu, tedy algoritmy založené na

- prohledávání části prostoru herního obsahu;

- celulárních automatech;

- generativních gramatikách;

- umělé evoluci;

- logickém programování.

Příklady konkrétních užití PCG algoritmů

Metody evaluace PCG algoritmů

Anotace

Předmět představuje problematiku procedurálního generování obsahu (PCG) počítačových her jako nástroje, který zjednodušuje či nahrazuje část práce herních designérů. Algoritmy PCG jsou všechny algoritmy generující herní obsah s omezeným či žádným vstupem od uživatele. Představíme oblasti, které jsou pro PCG vhodné spolu s příklady algoritmů. Algoritmy pak budeme posuzovat dle jejich rychlosti, spolehlivosti, kontrolovatelnosti

(implementace vs. vstupní data), expresivnosti a různorodosti výstupu, kreativitě a uvěřitelnosti generovaného obsahu.