Charles Explorer logo
🇨🇿

Umělé bytosti 2

Předmět na Matematicko-fyzikální fakulta |
NAIL132

Sylabus

1. Umělé bytosti pro výcvik • Determinismus a vysvětlitelnost • Vojenská domény VS ostatní domény • Nastavení VBS Control Editor

2. Stavební bloky behaviorálních stromů I • Základní řídící uzly • Základní listové uzly • Skriptování listových uzlů • Zprávy • Definice modulu

3. Individuální chování I • Neautonomní: pohyb, střelba, nastup do vozidla, vystup z vozidla

4. Stavební bloky behaviorálních stromů II • Pokročilé řídicí uzly • Podstromy • Senzory • Vzkazy

5. Skupinové chování a emulace struktury velení • neautonomní chování týmu: Pohyb v řadě

6. Integrační praxe • Návrh API, návrh architektury • Znovupoužitelné stromy VS Jednoúčelové stromy

7. Stavební bloky behaviorálních stromů III • Asynchronní dotazy • Plánování trasy • Systém krytů

8. Individuální chování II • Autonomní: obsazení, rychlý pohyb, bezpečný pohyb • Reakční stromy

9. Skupinové chování II • Neautonomní chování družstva: Pohyb v řadě • Autonomní chování týmu: rychlé obsazení, bezpečné obsazení • Systém krytů na úrovni skupiny

10. Agregace informací a taktická analýza na vyšší úrovni • Neautonomní chování čety • Senzory čety

11. Integrační praxe II • Cvičení

Anotace

Předmět navazuje na Umělé bytosti (NAIL068), s cílem rozšířit studentovy znalosti ohledně návrhu komplexního, skupinového, ovládatelného, uvěřitelného a strukturovaného chování agentů. Také představuje pokročilé funkcionality behavior stromů a poskytuje dobré praktiky jejich návrhu.

Předmět apeluje na praktickou část, většina návrhových cvičení je provozována v prostředí armádní simulace, které má vysoké standardy na stabilitu a funkčnost chování umělých agentů.