1. Programování Nástroje pro profesionální vývoj: Visual Studio, Incredibuild, SourceSafe/CVS/SVN/GIT/Perforce Práce v týmu: rozdělení práce, rolí, odpovědnost za funkční celky, komunikace a dokumentace Praktické ukázky vytváření her pro mobilní platformy, web a PC. Skriptovací jazyky: role skriptování; propojení skriptu a vlastní hry. Návrh architektury herního kódu: Návrhové vzory pro počítačové hry; komunikace s designéry; odlišnosti práce na konzoli, použití specializovaného hardware.
2. Řízení vývoje Vedení projektu; strategie vývoje (waterfall vs. iterative vývoj, incrementy); komunikace v rámci týmu. Správa dat. Příprava a údržba konfiguračních souborů, lokalizace, patchování.
3. Vývojový cyklus počítačové hry Životní cyklus projektu: námět, rešerše, pre-produkce, produkce, vydání, patch nultého dne. Kdo, kdy vymýšlí, co se ve hře objeví. Financování: způsoby financování; hledání vydavatele.
4. Game design Co je to herní design? Historie a definice designu pro počítačové hry. Obtížnost a výzva pro hráče. Proč u her mluvíme o obtížnosti, jakým způsobem obtížnost definuje hry jako žánr. Boj jako primární prostředek komunikace se hrou. Narativní postupy ve hrách.
5. Hostované přednášky V rámci předmětu probíhají zvané přednášky vedené profesionály z herního průmyslu.
Kurz nabízí komplexní pohled na problematiku vývoje počítačových her, počínaje AAA hrami a konče casual games.
Pokrývá jak programování, tak designování her, i problematikou řízení většího týmu. Kurz je vypisován zároveň pro studenty MFF UK, FF UK