Charles Explorer logo
🇨🇿

Adaptivní hudba a interaktivní zvuk

Předmět na Matematicko-fyzikální fakulta |
NCGD009

Sylabus

1. Audio a interaktivní média

2. Zvukové efekty, interaktivní události, implementace

3. Hudba jako médium exprese

4. Adaptivní hudba, proces produkce, implementace

5. Soudobé formáty interaktivního audia

6. Využití strojového učení pro automatické skládání hudby

7. Využití strojového učení pro tvorbu zvukových efektů

Anotace

Předmět se zaměřuje na využití zvuků a hudby jako součásti soudobých multimediálních aplikací, tedy např. her, interaktivních prezentací, divadelních vystoupení a výstav. Předmět má přehledovou formu tvorby interaktivního audia, jeho designu a produkce.

Během přednášek se studenti seznámí se způsobem, jakým je zvuk zpracováván v operačních systémech, jaké softwarové techniky se používají pro jeho syntézu a jakými způsoby je možné zvuk zasazovat do aplikací. V rámci cvičení budou představeny jednotlivé audio middlewary.

Studenti si vyzkouší návrh, tvorbu a implementaci herního audia.