1.Úvod to teorie animace 2.Historie PC grafiky
-(student získá přehled o vývoji grafických možností od vzniku domácích počítačů a konzolí) 3.Výtvarné / animační techniky ve hrách
-(student se seznámí s výtvarnými řešeními různých animačních technologií - kresba, stopmotion animace, clayanimation, plošková animace, rotoskopie, digitální kresba, digitální ploška, pixel art, vektorová animace, 3D animace; na ukázkách se rozebírají výhody a nevýhody použitých technologií) 4.Přehled procesu výroby a používaného SW
-Představení SW - (student získá povědomí o dostupných SW a jejich praktickém využití. S ohledem na technologii zpracování se naučí volit správný SW nástroj)
-Kompatibility mezi verzemi programů - (student je obeznámen s problematikou kompatibility mezi SW různých výrobců stejně tak jako případnou (ne)kompatibilitou mezi jednotlivými verzemi SW
-Datové exporty (nastavení, kompatibilita, datová náročnost) - (student je obeznámen s postupy datových exportů pro další použití, je seznámen se správnými postupy exportů s ohledem na datovou náročnost a kvalitu grafiky, orientuje se v běžně používaných videokodecích, chápe rozdíl přípravy grafiky pro stand-alone hru vs. on-line hru)
-práce se soubory a kódem, asset management 5.Práce s grafickými SW
-Definice a práce s různými typy grafiky - (student je seznámen s rastrovou a vektorovou grafikou, zásadními rozdíli, vhodností dalšího použití, případnými převody mezi typy grafiky)
-Seznámení se sadou Adobe - (základní seznámení se se sadou balíčku Adobe - Photoshop, Illustrator, After Effects, Premiéra, Audition, apod.)
-Možnost využití alternativních SW - (student je seznámen s alternativními SW nástroji - Affinity, FinalCut, Davinci Resolve)
-Praktické cvičení na práci s grafikou - (student během praktického cvičení pracuje s grafikou v rámci probíraného SW za asistence učitele) 6.Animační SW
-Rychlý úvod do práce s 3D softwarem (Maya, Blender…)
-Základní modelování a rigging
-Praktické cvičení na seznámení se s daným SW - (student za asistence učitele pracuje s animačním SW, test jednoduché animace)
-Importy animací do her - (student je seznámen s technologickými poustupi při načítání animací herními enginy) 7.Animace
-Rozdíly mezi filmovou a herní animací - (student pochopí rozdíly v postupu přípravy animace pro film a hru, naučí se pracovat s cyklickou animací, s návazností jednotlivých animací, timingem animace, dopřednou a inverzní kinematika, apod.)
-Ruční animace vs. enginová animace - (student rozpozná rozdíl mezi animací klasickou - ruční - a v reálném čase generovanou počítačem, dokáže se rozhodnout o správnosti jejího použití v praxi, chápe rozdíly v datové a výkonostní náročnosti
-Cut scenes vs. ingame animace - (student umí správně zvolit technologii animace pro příběhové části hry)
Přehled jednotlivých částí engine: architektura herního kódu (C++ vs Blueprints), strom scény, komponentový model herních objektů, osvětlení scény, materiály, skriptování pomocí blueprintů, fyzika, animace, pluginy, stromy chování, profilování hry.
Předmět je vyučován na FAMU, v češtině.
Cílem předmětu je seznámit studenta se základy animované tvorby, tj. představit animační techniky, postupy práce, vhodnosti či nevhodnosti jejich použití pro herní projekt. Předmět se pomocí komparace zaměřuje na vysvětlen í odlišností tvorby filmové a tvorby pro počítačové hry. Student získá základní přehled o běžně používaných SW a jejich správném použití. Během výuky by se studenti měli seznámit na praktických problémech s výrobou animace do počítačových her.