Charles Explorer logo
🇨🇿

Zákaznické preference

Předmět na Matematicko-fyzikální fakulta |
NDBX021

Sylabus

Sylabus

* Modelování zákaznických preferencí a dotazování s preferencemi

Úvod, motivace, výzvy a příklady zákaznických preferencí.

Lean startup model,

LMPM-Lineární Monotónní Preferenční Model, jednoznačnost reprezentace LMPM

* Top-k algoritmus - dotazování/vyhledávání s preferencemi

Faginův monotónní model zákaznických preferencí a algoritmy pro výpočet top-k

Teoretická optimalita prahového algoritmu a praktické experimenty, model vícero zákazníků

* Učení zákaznických preferencí

Problém učení (získávání) zákaznických preferencí

Učení zákaznických preferencí

Různé metriky vyhodnocování kvality modelů

* Formální rámec pro převoditelnost preferenčních modelů, souvislosti s ekonomickými a optimalizačními modely

* Matematický Fuzzy Datalog - Preferenční Datalog

Preferenční logika jako jazyk pro modelování preferencí, vícehodnotový modus pones a jeho korektnost

Procedurální a deklarativní sémantika preferenčního Datalogu bez negace a s rekurzí, korektnost

Fixpoint pro preferenční Datalog a vypočítatelnost minimálního modelu

Věta o aproximativní úplnosti preferenčního Datalogu

Anotace

Centrem našeho zájmu je proces, který řídí zákaznické akce na rozhraní webovského obchodu a odpovědi systému.

Naučíme se tvořit a vyhodnocovat zákaznické preferenční modely založené na některých “business” modelech; efektivně nalézt příslušné top-k odpovědi a doménový kalkul pro tyto.

Cvičení se skládají z referátů o současných výsledcích, učení preferencí, imitace virtuálního projektu „Lean startup“ přes sociální síť.