Fyzikální úlohy ve výuce fyziky - typy a druhy úloh, jejich zaměření a třídění dle relevantních taxonomií.
Fyzikální experimenty ve výuce fyziky - experimenty heuristické a verifikační, kvalitativní a kvantitativní, jejich didaktické funkce, aplety a demonstrační videa.
Modely a modelování ve výuce fyziky - typy modelů, reprezentace, typické chybné představy žáků.
Hodnocení výuky fyziky - formativní a sumativní, myšlenkové a pojmové mapy, didaktické testy.
Reflexe výuky fyziky - realizovaní kratších úseků výuky studenty, zdokonalování v sebereflexi a reflexi výuky fyziky.
Předmět navazuje na předmět Didaktika fyziky I a pokračuje v jeho cílech napomoci tomu, aby se ze studentů učitelství fyziky stali reflektivní praktici, tj. učitelé, kteří sledují a vyhodnocují průběh a výsledky výuky s cílem co nejlépe jí porozumět a zlepšovat ji. Nutnou podmínkou k tomu jsou jak dostatečně široké a hluboké znalosti fyzikálního obsahu, tak znalosti a dovednosti spojené s procesy vyučování a učení žáků.
V rámci tohoto předmětu zejména zaměřené na hodnocení a poskytování zpětné vazby.