Zpracování dat, textů, textové editory a tabulkov é kalkulátory.
* A. Úvod do programování (Python 3)
- 1. Programovací jazyky, jejich klasifikace dle různých hledisek
- 2. Programovací jazyk Python 3, výhody, nevýhody, instalace na různých platformách
- 3. Práce s proměnnou, základní vstup a výstup
- 4. If: řešení kvadratické rovnice, klasifikace, další příklady
- 5. Cyklus for: tabulky hodnot různých funkcí (druhé mocniny, sinus), násobilka, další příklady
- 6. Funkce, refaktorizace kódu; výpis všech dělitelů, rozklad na součin prvočísel, …
- 7. Další příklady: Eratosthenovo síto, zápis do souboru, kombinační čísla (rekurze), náhodná čísla (karty – přebíjená, sázení ve Sportce, …), určení dne v týdnu k zadanému datu, výpočet π Archimédovou metodou, součty různých řad (e, ln 2, π), výpočty s vysokou přesností – modul decimal, želví grafika
* B. Úvod do psaní matematických textů a typografie
- 1. Úvod do typografie
- 2. Instalace distribuce TeXLive a editoru TeXStudio
- 3. Sazba jednoduchého matematického textu v pdfCSLaTeXu (formátování textu, mikrotypografie, sazba matematických formulí, sazba definic a vět, vkládání obrázků, generování obsahu, … )
* C. Úvod do geometrického software (Geogebra)
- 1. Instalace GeoGebry, základní vlastnosti dynamického geometrického software
- 2. Grafické vlastnosti geometrických objektů
- 3. Řešení konstrukčních úloh (statický a dynamický přístup, zápis a krokování konstrukce, makrokonstrukce)
- 4. Řešení metrických úloh, množiny bodů dané vlastnosti (nástroje Stopa, Množina)
- 5. Grafy funkcí, tabulka funkčních hodnot, vyšetřování vlastností funkcí pomocí nástrojů a příkazů GeoGebry
- 6. GeoGebra 3D (konstrukce bodů, přímek, rovin a těles ve 3D prostředí; řešení stereometrických úloh)
Předmět je určen pro budoucí učitele, kteří se v jeho rámci seznámí se základy zpracování číselných, textových a grafických informací na počítači a s využitím těchto postupů v přípravě na výuku i ve vlastní výuce.