Charles Explorer logo
🇨🇿

Didaktika matematiky II

Předmět na Matematicko-fyzikální fakulta |
NMTM406

Sylabus

Poznávací a pojmotvorný proces, práce s chybou žáka, konstruktivistické přístupy k výuce. Projektování výuky matematiky, hodnocení žáků. Rozvíjení finanční gramotnosti žáků. Problémy výuky konstrukční geometrie, prostorová představivost; propojování poznatků z různých témat. Kombinatorické myšlení žáků.

Různé didaktické přístupy k výuce témat:

Procenta, posloupnosti a řady.

Planimetrie.

Stereometrie.

Analytická geometrie.

Kombinatorika a její využití v pravděpodobnosti.

Přínosy a rizika integrace digitálních technologií.

Anotace

Poznávací a pojmotvorný proces v dalších tématech školské matematiky na druhém stupni základní školy a na střední škole. Analýza koncepce a obsahu některých partií školské matematiky včetně identifikace obtíží žáků v těchto tématech; hodnocení žáků. Digitálních technologie ve výuce matematiky.

Studijní programy