Charles Explorer logo
🇨🇿

Diagnostika a autodiagnostika pro učitele

Předmět na Matematicko-fyzikální fakulta |
NPED043

Sylabus

1. Koncepce přípravy kompetentního učitele

2. Definice - vymezení pojmů (pedagogicko-psychologická diagnostika, Autodiagnostika, sebereflexe, subjektivní (implicitní) teorie)

3. Subjektivní teorie - teoretický koncept

4. Autodiagnostika jako jeden z předpokladů a účinný nástroj sebereflexe učitele - teoretický koncept

5. Diagnostické a autodiagnostické strategie

6. Autodiagnostika učitele v oblasti subjektivní teorie účinnosti vyučování

7. Autodiagnostika v oblasti subjektivní, implicitní teorie úspěšného žáka a možnosti sbereflexe

8. Sebereflexe učitelových subjektivních teorií v oblasti učební motivace žáků.

Anotace

Kurz má přinášet nejnovější poznatky o problematice autodiagnostiky učitele jako nástroje sebereflexe učitele

Cílem kurzu je uvést do určitého způsobu uvažování a především nabídnout konkrétní diagnostické a autodiagnostické postupy. Autodiagnostický výcvik bude zaměřen především na zjišťování individuálního podílu učitele na žákovských výkonech; zjišťování vlastních preferencí v hodnocení žáků; zjišťování podílu učitele na typu vyvolávané motivace u žáků; analýzu průběhu vyučovací hodiny jako zdroje autodiagnostických informací.