1. Koncepce přípravy kompetentního učitele
2. Definice - vymezení pojmů (pedagogicko-psychologická diagnostika, Autodiagnostika, sebereflexe, subjektivní (implicitní) teorie)
3. Subjektivní teorie - teoretický koncept
4. Autodiagnostika jako jeden z předpokladů a účinný nástroj sebereflexe učitele - teoretický koncept
5. Diagnostické a autodiagnostické strategie
6. Autodiagnostika učitele v oblasti subjektivní teorie účinnosti vyučování
7. Autodiagnostika v oblasti subjektivní, implicitní teorie úspěšného žáka a možnosti sbereflexe
8. Sebereflexe učitelových subjektivních teorií v oblasti učební motivace žáků.
Kurz má přinášet nejnovější poznatky o problematice autodiagnostiky učitele jako nástroje sebereflexe učitele
Cílem kurzu je uvést do určitého způsobu uvažování a především nabídnout konkrétní diagnostické a autodiagnostické postupy. Autodiagnostický výcvik bude zaměřen především na zjišťování individuálního podílu učitele na žákovských výkonech; zjiš ťování vlastních preferencí v hodnocení žáků; zjišťování podílu učitele na typu vyvolávané motivace u žáků; analýzu průběhu vyučovací hodiny jako zdroje autodiagnostických informací.